Priser

Se priserne (2024/2025) for vores forskellige klassetrin herunder og merpriser under tabellen.

8. KLASSE

Introtur

Skitur

Fagture ud af huset

9. KLASSE

Intro-tur

Ski-tur

Tests + afgangsprøver

10. KLASSE

Intro-tur

Ski-tur

Tests + afgangsprøver

Egenbetaling og elevstøtte

*Ovenstående priseksempel er udregnet ud fra en årlig indkomst på 375.000 kr. årligt.

**Hvis du medbringer egen hest, koster det 350 kr. i mertillæg om ugen (opstaldning, foder og strøelse)

**Ridelinjen koster 150 kr. ekstra pr. uge.

Du kan beregne prisen for din husstand online. Prisen afhænger bl.a. af husstandsindkomst og antal af hjemmeboende børn mm.

Beregn pris

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan bliver man optaget?

Hvis du overvejer at blive elev på Aalborg Efterskole, har du flere forskellige muligheder. Du kan enten:

• Udfylde tilmeldingsformularen øverst på denne side. Tilmeldingsformularen er ikke bindende, men giver os blot en mulighed for at kontakte dig efterfølgende. Du vil herefter blive kontaktet af vores sekretæriat, som vil hjælpe dig med at finde en dato for et besøg hos os. Besøget kommer til at indeholde en rundvisning af skolen, samtale med forstander-Jens Erik og et interview af dig som kommende elev. Herefter kan du beslutte om du vil gå på skolen. Hvis du vil det, udfylder du de papirer I får med hjem af Jens Erik, og sender ind til os igen. Efter du har indbetalt indmeldingsgebyret, er du sikret en plads og kan glæde dig til at starte.

eller

• Tilmelde dig til Åbent Hus under siden her: Besøg os. Her kan du komme forbi og se skolen, og høre meget mere om hvem vi er og hvad vi kan tilbyde. Du kan få en smag på de forskellige fag og aktiviteter vi har, og du kan snakke med nuværende lærere og elever om livet her på skolen. Hvis du kan lide det, du ser, kan du udfylde tilmeldingsformularen og følge processen som beskrevet ovenfor.

eller

• Ring eller skriv til os. Vi, sidder klar på kontoret til at svare på mails eller opkald, og er altid god for et godt råd omkring opstart på skolen. Ring eller skriv til hende, hvis du vil have en uforpligtende snak om, om Aalborg Efterskole kunne være stedet for dig. Hvis du er interesseret, kan Lea hjælpe dig med at finde en dato for et besøg for hos, som beskrevet i afsnittet øverst.

Hvad koster det at gå på efterskole?

Prisen er individuel og bliver beregnet efter dine forældres indkomst. Gå ind på www.efterskolerne.dk og udregn din pris. Har man svært ved at få enderne til at mødes, kan man snakke med forstander-Finn om mulighed for individuel økonomisk støtte.

• Prisen er all inclusive! Du skal ikke betale ekstra for skoletrøjer, arrangementer, rejser eller andet – alt er inkluderet i vores pris.
  • Hvis man har egen hest med på skolen, kommer der et mertillæg på 2200kr.

Hvilke klasser har I?

Vi har både 8., 9. og 10. klasse.

Hvilke rejser kan man komme på?

Vi rejser rigtig meget! Efter du starter, tager vi på en introtur, hvor du kan lære dine nye venner at kende. Senere på efteråret tager vi på familiegruppetur, hvor turen blandt andet indeholder god tid til at lære sin familiegruppe at kende og sjov og ballade i badeland. Til januar står den på skitur for hele skolen og vi drager afsted til Lindvallen i Sverige med bus. I maj måned, imellem de skriftlige og mundtlige prøver tager vi alle sammen på en fælles tur, og til sidst slutter vi af med linjefagsture, hvor vi bruger tid sammen med de andre fra vores linjefag, og får brugt alle de skills du har lært i løbet af året.

Skal man selv have computer med?

Ja! Vi bruger computer i undervisningen. Derfor skal du have en funktionel bærbar computer med, som du kan tage med rundt. Hvis du har en stationær computer med (fx til at spille på), kommer den til at stå i vores gamer-rum, som er åbent når du har fri fra skole.

Hvad med værelserne på skolen?

Vi har 2-, 3-, og 4-mandsværelser på skolen. Der hører et badeværelse med til hvert værelse, og hvis man er flere værelser om et badeværelse, er man også flere om at gøre det rent. Win-win!

• Alle har deres eget skab på værelse, som kan låses med en hængelås. Husk, selv at tage en hængelås med!
  • Vi har elektroniske døre på skolen, så til skolestart får du udleveret et nøglekort der kan åbne dørene til alle de rum, du kommer til at bruge.
  • Piger og drenge deler ikke værelser, og må ikke komme på hinandens værelser/badeværelser. Nogle gange holder vi åbne værelser, hvor man kan besøge hinandens værelser.

Må man ryge på skolen?

Vi er en røgfri skole.

Hvilke linjefag tilbyder I?

Vores linjefag er Ridning, E-sport, Outdoor, Golf og Fitness + mere end 10 valgfag. Læs meget mere om de forskellige linjer her: Linjefag.

Hvilke valgfag tilbyder I?

Vi har rigtig mange valgfag at vælge mellem, bl.a. Hardball, Sammenspil, Den Store Bagedyst, Kok Amok, Keramik, Workout, Boyzone, Girl Stuff og meget mere. Læs mere om alle vores valgfag lige her: Valgfag.

Hvad er skolens værdigrundlag?

På Aalborg Efterskole indgår du i et fællesskab, der lægger vægt på et kristent livssyn, hvor vi tror på at alle er værdifulde. Vi bygger på værdier som næstekærlighed, rummelighed, respekt og taknemmelighed. Du vil indgå i et fællesskab med tryghed og tillid, hvor du lærer at tage ansvar for dig selv og for andre. Vi bestræber os på at give dig sunde vaner, drømme for livet og mod og evne til at forfølge dem. Kom #tætpå:

# autentiske og omsorgsfulde voksne

# passionerede lærere

# dig selv og dit potentiale

# hesten, stranden og skærmen