290033220 451379643656680 824997444320766971 N

Hverdagen

Få indblik i livet på Aalborg Efterskole ved at læse om hverdagen på siden her.

Livet på efterskolen

En typisk dag på AAE kan være svær at beskrive, for vi har altid gang i et eller andet! Alligevel er der nogle ting der sjældent ændrer sig.
Mellem kl. 7.45 og 8.05 har vores skønne køkkenpersonale lavet lækker morgenmad. De sørger for, at din dag starter på den bedste måde, med et smil og et ”Godmorgen”. Efter morgenmaden har vi værelsesoprydning. Det er en god måde at starte dagen på, så man langsomt kommer i gang og op i tempo. Herefter, kl. 8.30, starter første lektion. 2 lektioner før vi har formiddagssamling og snack/pause.
Efter formiddagspausen vil du have 2 lektioner inden du får serveret deliciøs og nærende varm mad til frokost – altid med salatbar til! Efter frokosten er du klar til de sidste 2-3 lektioner, inden eftermiddagspausen med dertilhørende snack.

Efter eftermiddagspausen sker der forskellige ting, afhængigt af hvilken dag det er i ugen. Om fredagen har du altid fri på dette tidspunkt, og de andre dage er der valgfag og linjefag. Nogle dage fortsætter valgfag eller linjefag helt til aftensmaden, men andre dage har du fritid om eftermiddagen. Et par enkelt valgfag ligger også om aftenen, for at give lidt pauser om eftermiddagen.

Tirsdag aften har vi vores helt egen teenagegudstjeneste, ”Tæt på Gud” (TPG). Programmet består af lovsang, tale og forskellige indslag fra elever, lærere eller gæster. Der bliver tid til både refleksion og fordybelse, samt fest og farver. Målet er, at alle får mulighed for at lære Gud bedre at kende, og at omsætte tro til praktisk handling. Samlingen vil maksimalt være 60 minutter.

De andre hverdagsaftener er det her der for alvor er tid til bare at være sammen med vennerne, og der er rig mulighed for at hænge ud både inde og ude. Vi har dagligstuer, bordfodbold, bordtennis, brætspil, gamer-rum, motionscenter, fodboldbane, beach volley-bane, og andre steder hvor I bare kan slappe af, f.eks. i vores Cafe tætpå, pool hall eller udenfor i vores hængekøjer og hængestole. Inden du går i seng, bliver der selvfølgelig også serveret en lille aftensnack.

Kl. 22.00 skal man gå på egne værelser, og kl. 22.30 skal der være ro - og så er batterierne også ved at trænge til en genopladning, inden man starter igen dagen efter, til endnu en dag fuld af fest og ballade. I weekenderne vil der selvfølgelig være senere sengetider.

Aalborg Efterskole Ridning 3466