Om os

Hvem er vi?

Aalborg Efterskole ligger 30 km øst for Aalborg ved Hals og har plads til 96 elever. Skolen blev oprettet i 2017, med et ønske om en kristen efterskole med karismatisk bagland og plads til alle.

Vi er en almen efterskole med en masse muligheder for valgfag, og henvender os til elever der har dyrket noget på individuelt niveau, som f.eks. golf, ridning og E-sport, altid med fokus på fællesskabet.

Tæt på... livet vennerne dig selv naturen Gud kulturen

Vi tror på, at alle mennesker er lige meget værd, og vi vil behandle dem sådan. Det betyder, at der tilbydes undervisning af høj kvalitet til alle, uanset om du er fagligt stærk eller om du er udfordret. Alle bliver behandlet med respekt, og alles livsgrundlag bliver accepteret.

På Aalborg Efterskole indgår du i et fællesskab, der lægger vægt på et kristent livssyn. Vi bygger på værdier som næstekærlighed, rummelighed, respekt og taknemmelighed.

Du vil indgå i et fællesskab med tryghed og tillid, hvor du lærer at tage ansvar for dig selv og andre. Vi bestræber os på at give dig sunde vaner, drømme for livet og mod og evne til at forfølge dem.

Vores historie

I foråret 2017 fik en mindre arbejdsgruppe med frikirkelig baggrund øje på en lækker efterskole i Hals, lige uden for Aalborg, som var gået konkurs. Da alle efterskoler med frikirkelig baggrund er propfyldte og har lange ventelister, blev det besluttet, at det var på tid at åbne endnu en efterskole.

Bestyrelsen blev sammensat med medlemmer fra 5 forskellige frikirkelige baggrunde, med fokus på at skolen er for alle typer kristne, såvel som ikke kristne. Skolen har sit bagland i Apostolsk Kirke, som i forvejen har 2 efterskoler: Skovbo på Midtsjælland og Kildevæld i Kolding.

Vores personale

Som elev på vores efterskole, kommer du til at bruge meget tid med dine undervisere og de ansatte på efterskolen.

Du kan få et overblik over den ansatte på nedenstående link. Du har også mulighed for at læse mere om vores bestyrelse eller kontakte os.