Aalborg Efterskole Outdoor 3244

Outdoor

Som elev på Aalborg Efterskole har du mulighed for at komme helt tæt på naturens elementer!

Kom tæt på naturen

Som elev på Aalborg Efterskole har du mulighed for at komme helt tæt på elementerne! Vi har den mest fantastiske natur hele vejen rundt omkring os, kombineret med adgang til både fjord og hav, og Bisnap Strand i baghaven. Her er der plads til lidt af det hele, så længe det foregår udendørs. Lige fra havkajak til waveboarding til survival til sauna til klatring – der er noget for enhver smag!

Det sociale liv på Aalborg Efterskole har haft stor betydning for mig, og jeg er blevet meget mere glad og åben.

Maria, elev 2019/2020

Aalborg Efterskole Outdoor 3356

Med vores unikke placering på hjørnet af Kattegat og Limfjorden, så bruger vi sommerhalvåret til at fokusere meget på de våde aktiviteter. Gennem et samarbejde med Hals Kajakklub kan vi tilbyde læring og erfaring indenfor både kajak, havkajak og waveboarding. Vi fokuserer på at tilegne os de færdigheder erfaringer vi skal bruge, som sejlere på fjord og hav.

I vinterhalvåret giver vi os i kast med alt det andet. Hvordan bruger jeg naturen? Har jeg hvad der skal til for at overleve, hvis jeg strander et sted? Vi går i dybden med naturen omkring os, men tager også gerne ud på tur, for at give os selv nye udfordringer. Skolen har eget klatretårn, hvor vi kan øve både teori og praksis. I alt det vi gør, har vi god tid og sørger for at gå i dybden med de forskellige emner. Vi skal ikke skynde os videre, men har tid til at nyde naturen og processen i de opgaver, vi er i gang med. Kom og vær med – og husk noget praktisk tøj, for lidt regn skræmmer os ikke!

Aalborg Efterskole Outdoor 3303