308764840 528534122607898 4230337447416218461 N

Rejser

Spørg dine forældre, hvad de lærte i fysik i 9. klasse, og du vil formodentlig ikke få meget at vide, men spørger du, hvor de var på deres skolerejser, så skal du bare høre!

Kom tæt på hinanden!

Rejser er en vigtig del af dannelsen på Aalborg Efterskole. Fælles oplevelser udenfor ens vante rammer, giver mulighed for at ’bonde’ med hinanden på en helt særlig måde. Du vil opleve at komme tættere på dine kammerater, men også på dine lærere. Vi tror på, at det er vigtigt at opleve noget sammen, så vi skaber minder for livet.

Introtur

Kort efter skolestart vil hele skolen tage på opstartstur hvor vi lærer vores nye venner ordentligt at kende. Vi kommer jo alle fra både øst, vest, nord og syd, og derfor er det vigtigt at vi lige får set hinanden an og lært lidt mere om hinanden. Introturen er en super god måde at blive rystet sammen på, hvor vi rigtig kan knytte bånd over solnedgange og myggestik.

Familiegruppetur

Når mørket har sænket sig over landet, og der stadig er langt til jul, vil hele skolen tage på gruppetur. Her er det personlig udvikling der står i højsædet, samtidig med at der skabes endnu kraftigere bånd i din lille efterskolefamilie. Du kommer til at lave mad, spise og sove sammen med din familiegruppe. Turen går til et luksusbadeland, hvor vi bor i sommerhuse rundt om badelandet. Udover at vi lærer os selv bedre at kende, ud fra overskriften ”Hvem er jeg?”, så bruger vi selvfølgelig en del tid i badelandet, hvor det eneste obligatoriske punkt er at give sine lærere buksevand.

Skitur (Sälen)

Findes der noget bedre end nyfalden sne, skihytter og en masse motion i de svenske bjerge?

Det er fedt at være af sted på skitur med sine forældre og 2 små søskende! Det er hundrede gange federe at være af sted med efterskolevennerne.

På Aalborg Efterskole er vi afsted en uge, hvor der er fokus på den gode oplevelse med ski/snowboard. Enten er man totalt nybegynder eller også er man erfaren - der er plads til alle. Vi har mange dygtige skilærer, som har mange års erfaringer med ski/snowboard.

Skituren er en super oplevelse, som du kan glæde dig til. Busturen, samværet om aftenen efter en lang dag på ski, den smukke natur, en masse skiløb, helt sikkert ømme muskler og meget mere!

Fælles afslutningstur

Mellem de mundtlige og skriftlige prøver tager alle på efterskolen på en fælles tur, hvor formålet er vride det sidste ud af efterskolefællesskabet. Hele skolen drager afsted sammen, og det bliver en tur uden lige. Destinationen er endnu ikke fastlagt, men gerne et sted, hvor der er plads til en masse sjov og leg. Det bliver en fantastisk rejse for os som skolehold, og sender dig afsted fra efterskolen med gode minder og stærke venskaber.

Linjefagsture

I de allersidste dage inden vi siger farvel, og går på sommerferie, tager alle linjefagene på tur. Hvor du skal hen, og hvad du skal lave, afhænger af hvilken linje du er på. Ridelinjen tager på ridetur med overnatning, Golflinjen skal på et lækkert golf-resort, E-sportlinjen skal ud af huset til et svedigt LAN party og Outdoorlinjen overnatter måske i hængekøjer i naturen. Glæd dig til et par dages fordybelse og hygge med dine venner på dit linjefag.