Aalborg Efterskole Ridning 3486

Ridning

Tag din bedste ven med på efterskole, eller lån en af vores venner.

Kom tæt på din bedste ven

Linjefaget Ridning er for dig, der er vild med fællesskab, natur og heste. Du får ansvaret for din egen hest, som skal passes og plejes, herunder strigles, fodres, rense hove og selvfølgelig nusses. Du kan medbringe din egen hest, hvis du har en, ellers kan du låne en af os. Hvis du medbringer din egen hest, skal du selv betale for dyrlæge og smed og der vil være en mindre egenbetaling, som dækker foder og strø. Ridning er både for drenge og piger, det eneste krav er, at du skal kunne lide at ride.

At være på efterskole har ikke kun udviklet mig socialt, men også mentalt.

Thea, Elev 2019/2020

Aalborg Efterskole Ridning 3529

På Ridelinjen bliver hver elev mødt på sit eget niveau, og bliver herfra udfordret og løftet via differentieret undervisning. Vores erfarne og passionerede ridelærer tager hånd om hver enkelt elev, og sørger for at få dem med ind i klubben af underforståede ryttere. Så hvis du endnu ikke ved hvad piaff er, så giv ikke fortabt på forhånd.
Som en del af undervisningen tager vi afsted på diverse udflugter og studieture, som fx Hingstekåring i Herning, Åbent Hus ved Helgstrand Dressage, Uggehalne Rideklub og Klubaften i Kinnerup. Derudover har vi jo den skønneste natur hele vejen rundt om os, hvor der er mulighed for at komme afsted på hesteryg i naturen. Det er en stor oplevelse at være en del af naturen med en hest på den måde, og du vil opleve at I vil få et tæt bånd til hinanden. Det er ikke for ingenting, at vi kalder hestene for vores (bedste)venner.

Hvis du starter på Ridelinjen, skal du have dine forældres godkendelse, og du skal have et ”kørekort” til hestene, som du får på skolen når du starter.

Aalborg Efterskole Ridning 3551